Dorinta de a pasi pentru prima data in creasta nordica a Muntilor Baiului (creasta nordica = MUNTII NEAMTULUI) , ne-a purtat pasii pe ruta Bucuresti – Ploiesti – Campina – Valea Doftanei – Traisteni – la 6km de Traisteni inspre ultima pensiune pe stanga , str.Calea Brasovului ,  pana practic la Bazinetul Valea Neagra , de unde se si intra in traseu.

Data drumetiei: 3 noiembrie 2018

Marcaj: forestier, nu exista

Organizator: Cristian Dina (Zoff)

Ghid al zonei: Cristian Marcel Ionita

Vreme: stabila, f.cald pentru inceput noiembrie

Nume – traseu :  Bucuresti – Ploiesti – Valea Doftanei

Din Traisteni intri pe drumul forestier spre Sacele (DJ102I) , sau Calea Brasovului. Urmezi drumul forestier spre Pensiunile Iordache.

Vadul lui Zeghe (Valea Doftanei)-Poiana Rusului (958 m)-Valea Musitei-Valea Rusului-Stana Rusu (1440 m)-Culmea Rusului-Varful Rusu (1903 m)-sub varful Steviei (1907 m)-Varful Paraie (1871 m)-Varful Neamtului (1923 m)-Culmea dintre Paraie-Stana Paraie-Valea Paraie-Valea Musitei-Poiana Rusului (958 m)-Vadul lui Zeghe (valea Doftanei)

Cum treci de hanul Dascalu , in fata este Valea Neagra, treci podul peste Negras, la stanga si mergi spre urmatorul pod.

Pana in el , la dreapta, se merge spre Vadul lui Zeghe, pana la ultima casa.

Durata traseului : 11h 50minute, din care cam 3h-3h jumatate pauze.

Track gps: DA (vezi link – la final jurnal)

Pericole: stani vara

Traseul este f.lung. Ne-am promis ca urcam a doua oara in primavara in creasta nordica a Muntilor Baiului (adica MUNTII NEAMTULUI!) dar pe piciorul Neamtu astfel incat sa putem urca si sa avem timp de Vf.Nemtisor, Neamtu si Paltinu. (cam asta ar fi planul!) . Sa fim sanatosi.

Ne intalnim mai intai la micuta parcare din Campina undeva pe dreapta , in zona statiei  Peco OMV si a Casei Tineretului  :

Ne urcam in masini si plecam spre destinatia Valea Doftanei – Traisteni – intrarea in traseu (ultima poza , unde lasam masinile) :

Aproximativ (23 suflete + SARA Labradorul femela de 4 ani !)  , vor participa la aceasta frumoasa drumetie.

Zoff si Ninel sunt foarte fericiti si abia asteptam sa plecam in traseu.

De la capatul forestierului , cabanuta pe stanga, cum iesim din Valea Doftanei si intram in (cam 6km de mers forestier…)  si ne indepartam de Traisteni (zona se va dezvolta intensiv in viitor – m-am simtit ca in Moeciu de Prahova aici….seamana putin cu Moeciu) intram in traseu pe o coborare putin abrupta:

Lasam in urma pensiunea si incepem sa coboram:

Coboram si lasam pensiunea in spatele nostru si ajungem la firul apei :

Traversam raul , iar apoi in poiana din fata ce se desfasoara noi o vom lua prin stanga, avand  pe partea stanga firul raului 🙂

Continuam apoi imediat un urcus abrupt prin dreapta , trecand pe langa o zona dezgolita , interesanta.

Urmand ca apoi sa iesim prin dreapta,  in forestierul ce ne va duce catre Poiana Rusu , iar de acolo sa urcam catre Stana Rusu in gol alpin.

1. POZE FORESTIER VALEA MUSITEI – POIANA RUSU :

Ajungem la o intersectie (foto2 de mai jos)  si tinem tot drept inainte (dar ne uitam ca drumul ce coteste dreapta, va fi coborarea noastra din zona Vf.Paraie – Stana Paraie din nou pe Valea Mustei la intoarcere si la frontale…) :

2. POZE POIANA RUSU – VALEA RUSULUI – STANA RUSU

IF – 03 – PIK (foto) -> Aici se termina drumul forestier; daca ai ajuns la acest numar auto, apai sa stii ca mai ai 20 de minute pana la stana Rusu, si iesirea in golul alpin!

Si in dreapta IF-03-PIK avem si niste nasturasi 😀 !!!

3. Stana Rusu (1440 m)-Culmea Rusului-Varful Rusu (cca. 1902m/1903 m)

075.jpg: Gata cu padurea! Iesim la golul alpin, pasii purtandu-ne spre stana si varful din imagine: Rusu

077.jpg : Culmea, valea si varful lui Manole, cu altitudinea maxima in creasta de 1885 m

078.jpg: Stana Rusu, si sursa importanta de alimentare cu apa!

080.jpg: De la stana Rusu vedem in zare Muntii Grohotis  si varful cel mai semet al lor: Grohotisul(1768 m)

093.jpg: Tigaile din Ciucas, si varful cu acelasi nume (1954 m) (Muntii Ciucas) :

125.jpg: Pe varful Rusu…Hai ca ne-a iesit pe nas urcusul!

130.jpg: Postavarul si Susaiul , se vad amandoua (cabana Susai) !

4. CREASTA MATEMATICA MUNTII NEAMTULUI (SECTOR NORDIC MUNTII BAIULUI ) – Culmea Rusului-Varful Rusu (1903 m)-sub varful Steviei (1907 m)-Varful Paraie (1871 m)-Varful Neamtului (1923 m)-Culmea dintre Paraie

5. LASAND IN SPATE VF.RUSU 1902m/1903m , facem cateva poze (inainte de a continua pe vf.secundar de langa Rusu, Stevia, Paraie, Nemtisor, Culmea dintre Paraie si apoi Neamtu) :

148.jpg: Costila! (spre Muntii Bucegi…din Muntii Baiului !!)  󰀀

6. Zona dintre Vf.Stevia si pana in Vf.Paraie

151.jpg: Managerul evenimentului, sac!

a.jpg: Doi prieteni si vecini, Postavarul cu Piatra Mare 󰀀

7. Zona dintre Culmea dintre Paraie, Vf.Nemtisor spre Vf.Neamtu

166.jpg: Chiar si prin pacla, se intrezareste in departarea orizontului Piatra Craiului, saua Crapaturii si Piatra Mica! 🙂 In dreapta, tot Postavarul 😉

8. Coborarea spre Stana Paraie – Valea Paraie – Valea Musitei

189.jpg: Privind inapoi, de unde am venit, cat de fain arata piciorul si varful Rusu😊

In spatele lor, Culmea lui Manole.

193.jpg: Eee, si uite-asa, din urcus in coboras, la ora 17 ne-a prins bezna la stana Paraie…

200.jpg: Mai conteaza cele patru ore la frontala?…😉

203.jpg : O speranta…o licarire  in noapte

204.jpg : Ghidul zonei in picioare, noi ne amuzam dupa o tura lunga de 11h 50minute cu vreo 3h jumatate pauza !!!

207.jpg: cand avem un happy-end?! 󰀀

Multumesc pentru fotografii partajate pentru realizarea albumului:

Ioan Chera

Emil Georgescu

Track gps ( Multumesc Petrica!)

DOWNLOAD TRACK GPS (FORMAT .GPX) DE AICI: -> pentru cei care vor sa parcurga traseul

Cam asa arata :

Pana una alta a fost o drumetie frumoasa, inedita, in locuri mai neumblate, pitoresti si frumoase toamne atunci cand oile se retrag ! (un 3 noiembrie 2018 de vis , f.calduros si cu tendinte de toamna septembrie-octombrie!)

Razele soarelui ne-au bucurat mintea, ochii si sufletul ! Enjoy si hai si tu aici !!!!

MULTUMIM DIN SUFLET CRISTI DINA (ZOFF) PENTRU ORGANIZARE !

ESTI UN OM MINUNAT IAR VREMEA A FOST DE NOTA 10 , PRECUM SUFLETUL PARTICIPANTILOR LA DRUMETIE  !!!
!!! (YUHUU si o poza de mai jos , pe unde ne vor umbla pasii prin primavara 2019, vom reveni cu un nou jurnal)

O documentare pertinenta a sectorului nordic din Muntii Baiului (numit Muntii Neamtului!) , a fost realizata si de administratorul blogului magiamuntelui aici :

Aici urcarea este din Predeal – Cabana Susai – refugiul Retevoi inspre creasta nordica : (si nu dinspre Traisteni…cum am prezentat noi aici…) :

Din pacate exista foarte putine informatii despre aceasta zona, insa speram ca aceasta sa fie marcata corespunzator in viitor !!!

2 jurnale interesante si pe blogul colegilor muntesiflori :

Din Muntii Neamtului …spre Piatra Mare …un alt jurnal interesant aici:

2 thoughts on “Vadul lui Zeghe (Valea Doftanei)-Poiana Rusului (958 m)-Valea Musitei-Valea Rusului-Stana Rusu (1440 m)-Culmea Rusului-Varful Rusu (1903 m)-sub varful Steviei (1907 m)-Varful Paraie (1871 m)-Varful Neamtului (1923 m)-Culmea dintre Paraie-Stana Paraie-Valea Paraie-Valea Musitei-Poiana Rusului (958 m)-Vadul lui Zeghe (valea Doftanei)