Timpul…..timpul trece, cu viteza luminii si este un prilej bun de a ma reintalni cu vechi si noi prieteni de drumetii montane.

Nu ne mai vazusem de la evenimentul culinar de prin octombrie 2017

Dar mai ales cu Zoff , un om cu care am legat o frumoasa prietenie acum 3 ani in munte, intrucat m-am inscris intamplator la una din turele organizate de el in munte.

Data desfasurarii: 8 iulie 2017; participanti=21,
cu varste cuprinse intre 9 luni, si un pic peste 50 de ani 😉 ;

Traseu: Hanul Izvorul Rece (750 m)-drumul forestier vechi Valea lui Bogdan-Stana din Piciorul lui Vasai-Vf Razoare(1520 m) -Vf Mierlei(1660 m)-muntele Gagu Mic-Vf Gagu Mare(1640 m)-Culmea Gagu Mare-Hanul Izvorul Rece (750 m).

Drum in totalitate nemarcat;

Distanta parcursa: 16 km; durata totala=9,5 ore,
Durata efectiva de mers=4,5 ore. (dar am facut pauze pe indelete, fotografie, picnic)

Obiectivele turei :

1.  Stana din Piciorul lui Vasai;
  2. Observarea CascadelorVanturis din muntii Bucegi
  3. Vf Razoare(1520 m)
  4. Vf Mierlei(1660 m)
  5. Vf Gagu Mare(1640 m)

La ora 9 fix plecam in traseu, mergand pe DN1 spre Posda circa 200m , pana vedem pe dreapta podul cu indicatorul albastru Valea Lui Bogdan, vom urca in stanga pe forestier Valea lui Bogdan si dupa aproximativ 5km de la plecare ajungem la fosta cabana silvic (cam un 11 si un sfert sa fi fost!!), cabana proprietate privata cu circuit inchis a patronului stanei din Piciorul lui Vasai.

1. Poze inceput traseu:

2. Poze urcare de la cabana privata

De aici urcam prin poiana circa 200 , si la intersectia o luam dreapta 90 de grade pana intalnim noul drum forestier si paraul Valea lui Bogdan.

Continuam pe forestier pana la intalnirea a 2 placi indicatoare cu acelasi nume , Valea lui Bogdan si facem stanga 90 de grade, pe un drum de caruta ce urca pieptis pe panta puternic inclinata , la finalul careia vom intalni stana si ciobanii din Piciorul lui Vasai.

Am ajuns in jur de ora pranzului – sa fi fost 12 , 12 si un sfert. Ciobanii au fost extrem de primitori , au potolit imediat cainii si au tinut sa ne serveasca cu diferite feluri de branza spre degustare, dar noi eram chititi pe traseul nostru, le-am multumit pentru amabilitate.

Anumiti participanti in tura si-au facut insa provizii in rucsaci pentru acasa.

Inspre Cascadele Vanturisului (Vf.Vanturis (stanga), Vf.Cu Dor(dreapta) ) :

3. Imagini Stana Piciorul lui Vasai si Culmea Gagu Mare:

Poposim 30minute aici si urcam catre Vf.Razoare (1520m), pe un drum forestier pietruit de la stana, pana la intalnirea celuilalt ce urca din Comuna Secaria.

Nu inainte de a opri la unul din izvoarele de sub varf.

4. Imagini Stana Piciorul lui Vasai – urcare catre Vf.Razoare (1520 m)

5. Imagini Vf.Doamnele – Tituleni (1395 m) :

6. Imagini apropierea zona Vf.Razoare (1520m) – zona Vf.Doamnele – Tituleni 1395 m)

Urcam sustinut si ajungem pe Vf.Razoare (1520m) (lasand in spate Vf.Doamnele – Tituleni 1395 m)  in jur de ora 14 (aici am servit pranzul!!) , dupa aproximativ 1h si jumatate de la plecarea de la stana.

7. Imagini Vf.Razoare (1520m) :

8. Poze de grup Vf.Razoare (1520m) :

9. Lasam in urma Vf.Razoare (1520 m) :

Dupa 30 minute de stat pe varf, nori negri amenintatori dinspre Breaza, ne-au pus pe ganduri , dar sperietura a fost in van, caci nu au venit in Baiului ci doar au ramas in zona Breaza.

10. Imagini Vf.Mierlei (1660m)

Plecam de la Vf.Mierlei, continuand traseul pe creasta matematica in zona Culmii Gagu (in dreapta avand culmea Cainelui cu Vf.Piscul Cainelui) :

Dupa alte 30minute, vom ajunge si pe Vf.Mierlei (1660m) , de altfel cota cea mai inalta a drumetiei propuse de catre organizatorul nostru.

La varf zabovim doar pentru cateva fotografii:

Dupa inca 30minute , coboram  Gagu Mic, urcam pe varful Gagu Mare, apoi o tinem tot intr-o coborare agresiva pe langa liziera padurii pe poteca clara dar nemarcata de zada (ce se afla in stanga!!) , pana la aproximativ cota 1100 de metri, unde pur si simplu poteca dispare in padurea deasa din fata noastra…

Nu mai vorbesc despre fragii de pe culmea Gagu pe care i-am intalnit.

Ca o idee atasez zona pe care am colindat-o in aceasta zi superba 🙂

Mari, copti si numai buni pt reintregirea energiei. Cam asa arata urcarea pe Vf.Gagu Mare si culmea Gagu ce ne va d jos pri padure.

Ce a urmat, a fost pur si simplu chin si aventura!!! 😉 Cautam intruna pe unde sa coboram prin lastarisul foarte abundent, pe panta rapoasa si abrupta plina de noroi si firicele de apa! Chiar daca poteca e trecuta pe harta Muntilor Baiului, ea nu mai exista datorita vegetatiei excesive! Am gasit ici-colo urme de om(pet-uri, hartii, etc), dar credeti-ma(!), nu ati dori vreodata sa coborati pe aici, si nici nu o recomand!!!

Cu chiu cu vai, si cu multe cazaturi, ajungem in drumul forestier ce leaga Hanul Izvorul Rece de halta CFR Sinaia Sud, deasupra cimitirului care se afla la intrarea in Sinaia…Ora? 18! Aici ne regrupam cu toti, si
parcurgem lejer la pas ultimul km din tura, pana la locul de
plecare, unde ne asteptau masinile parcate de dimineata…:)

Evenimentul s-a incheiat la ora 18.30, majoritatea participantilor
acuzand o stare avansata de oboseala datorata coborarii cu noroc,
insa cu satisfactia unei ture faine, pline de peisaje minunate si
amintiri de neuitat!

Multumim din suflet organizatorului nostru si tuturor colegilor de tura pentru amabilitate, veselie si spirit colegial !

This entry was posted in Masivul Baiul Mare -> Sectorul Sudic. Bookmark the permalink.

One Response to Hanul Izvorul Rece (750 m) – Forestier Valea lui Bogdan – Stana din Piciorul lui Vasai – Vf Razoare (1520 m) – Vf Mierlei (1660 m) – Muntele Gagu Mic – Vf Gagu Mare(1640 m) – Culmea Gagu Mare – Hanul Izvorul Rece (750m)

1. Valentina says:

Draga Mihai,
    un jurnal “jos palaria”! O tura superba cu niste oameni de… pus in rama. Foarte bine detaliat, oricine poate urma acest traseu. Lung, dar foarte frumos. Ciobanii, de toata isprava. Pt mine, a fost prima data cand am vazut amabilitatea unor ciobani. Aveam o parere nu tocmai buna despre ei, dar acum mi-am schimbat-o total.

Ai uitat sa mentionezi fragii de pe culmea Gagu. Mari, copti si numai buni pt reintregirea energiei.

In legatura cu pozele, am o nedumerire. De ce nu pot vedea fotografiile marite una dupa alta? E greu sa deschid si sa inchid fiecare poza. Ma bucur ca ai scris denumirile varfurilor si nu numai.

Coborarea, de numa-numa. Chiar daca la un moment dat ma gandeam daca mai ajungem undeva, oriunde, nu mai conta unde, trebuie sa recunosc ca a fost dementiala.

Ai dreptate, multumim, Zoff si asteptam si alte ture pe munte.